Indien je geen e-mails van Bebat ontvangt (zoals bijvoorbeeld bevestigingen, meldingen of nieuwsbrieven), kunnen er verschillende oorzaken zijn.
Hieronder vind je enkele mogelijke oplossingen om dit aan te pakken:
1. Controleer je spam- of junkmap
Soms belanden e-mails per ongeluk in je spam- of ongewenste map.
Zoek in je inbox op de term "Bebat" of controleer handmatig je spammap of ongewenste reclame. Markeer de e-mail als "Geen spam" als je deze daar vindt.
Hoe doe je dat?
- Gmail: Open de e-mail in de map Spam en klik bovenaan op de knop “Geen spam”
- Outlook (Hotmail): Klik met de rechtermuisknop op de e-mail en kies “Markeren als geen ongewenste e-mail”
- Yahoo Mail: Selecteer de e-mail in je spammap en klik bovenaan op “Niet spam”
- Apple Mail (iPhone/Mac): Open de e-mail, tik op de vlag of het map-icoon en kies “Verplaats naar inbox” of “Markeer als gewenst”
2. Voeg het e-mailadres van Bebat toe aan je contacten
Voeg het verzendadres van Bebat toe aan je contacten of veilige afzenders. Dit helpt om toekomstige e-mails correct in je inbox te laten terechtkomen.
Toe te voegen verzendadressen:
3. Vraag je IT-afdeling of e-mailbeheerder om hulp
Als je gebruik maakt van een zakelijk e-mailadres, is het mogelijk dat de e-mails van Bebat worden geblokkeerd op serverniveau. Laat je IT-team het volgende controleren:
- Blokkades van domeinen of IP-adressen
- Of de domeinen hubspot.com en hubspotemail.net op de allowlist staan
- Voeg onderstaande HubSpot IP-adressen toe aan de allowlist (zowel op netwerk- als serverniveau):
- 193.184.64/26
- 193.185.128/25
- 208.124.128/25
- 193.184.128/25
- 193.185.64/26
- 247.16.0/20
- 93.157.0/24
- 139.64.0/19
- 179.144.0/20
- 174.60.0/23
- 244.80.0/20
- 174.59.0/24
- 174.63.0/24
- 210.190.0/24
- 193.184.32/27
- 174.52.0/24
- 180.17.0/24
- 193.185.32/27
- 174.57.0/24
4. Gebruik een alternatief e-mailadres
Ontvang je na bovenstaande stappen nog steeds geen e-mails van ons? Probeer dan een ander e-mailadres op te geven. Zo kun je nagaan of het probleem aan je oorspronkelijke e-mail ligt.
5. Open en klik op eerder ontvangen e-mails
Als je wél eens e-mails van Bebat hebt ontvangen, probeer dan die mails te openen en op links te klikken. Dit verbetert de reputatie van Bebat als afzender bij jouw e-mailprovider.
6. Controleer de status van je mailserver
Soms kunnen tijdelijke storingen of onderhoud aan jouw e-mailserver ervoor zorgen dat je geen e-mails ontvangt. Controleer of er bekende storingen zijn.
Geraak je er nog steeds niet uit? Dan kan je steeds contact opnemen met onze customer service via collection@bebat.be (voor inzamelpunten/particulieren) of participants@bebat.be (voor deelnemers).