Wat als ik geen e-mails van Bebat ontvang?

Indien je geen e-mails van Bebat ontvangt (zoals bijvoorbeeld bevestigingen, meldingen of nieuwsbrieven), kunnen er verschillende oorzaken zijn.

Hieronder vind je enkele mogelijke oplossingen om dit aan te pakken:

1. Controleer je spam- of junkmap

Soms belanden e-mails per ongeluk in je spam- of ongewenste map.

Zoek in je inbox op de term "Bebat" of controleer handmatig je spammap of ongewenste reclame. Markeer de e-mail als "Geen spam" als je deze daar vindt.

Hoe doe je dat?

  • Gmail: Open de e-mail in de map Spam en klik bovenaan op de knop “Geen spam”
  • Outlook (Hotmail): Klik met de rechtermuisknop op de e-mail en kies “Markeren als geen ongewenste e-mail”
  • Yahoo Mail: Selecteer de e-mail in je spammap en klik bovenaan op “Niet spam”
  • Apple Mail (iPhone/Mac): Open de e-mail, tik op de vlag of het map-icoon en kies “Verplaats naar inbox” of “Markeer als gewenst”

2. Voeg het e-mailadres van Bebat toe aan je contacten

Voeg het verzendadres van Bebat toe aan je contacten of veilige afzenders. Dit helpt om toekomstige e-mails correct in je inbox te laten terechtkomen.

Toe te voegen verzendadressen:

3. Vraag je IT-afdeling of e-mailbeheerder om hulp

Als je gebruik maakt van een zakelijk e-mailadres, is het mogelijk dat de e-mails van Bebat worden geblokkeerd op serverniveau. Laat je IT-team het volgende controleren:

  • Blokkades van domeinen of IP-adressen
  • Of de domeinen hubspot.com en hubspotemail.net op de allowlist staan
  • Voeg onderstaande HubSpot IP-adressen toe aan de allowlist (zowel op netwerk- als serverniveau):
    • 193.184.64/26
    • 193.185.128/25
    • 208.124.128/25
    • 193.184.128/25
    • 193.185.64/26
    • 247.16.0/20
    • 93.157.0/24
    • 139.64.0/19
    • 179.144.0/20
    • 174.60.0/23
    • 244.80.0/20
    • 174.59.0/24
    • 174.63.0/24
    • 210.190.0/24
    • 193.184.32/27
    • 174.52.0/24
    • 180.17.0/24
    • 193.185.32/27
    • 174.57.0/24

4. Gebruik een alternatief e-mailadres

Ontvang je na bovenstaande stappen nog steeds geen e-mails van ons? Probeer dan een ander e-mailadres op te geven. Zo kun je nagaan of het probleem aan je oorspronkelijke e-mail ligt.

5. Open en klik op eerder ontvangen e-mails

Als je wél eens e-mails van Bebat hebt ontvangen, probeer dan die mails te openen en op links te klikken. Dit verbetert de reputatie van Bebat als afzender bij jouw e-mailprovider.

6. Controleer de status van je mailserver

Soms kunnen tijdelijke storingen of onderhoud aan jouw e-mailserver ervoor zorgen dat je geen e-mails ontvangt. Controleer of er bekende storingen zijn.

 

Geraak je er nog steeds niet uit? Dan kan je steeds contact opnemen met onze customer service via collection@bebat.be (voor inzamelpunten/particulieren) of participants@bebat.be (voor deelnemers).